Від того, як ви одягнетеся на співбесіду часто залежить те, чи отримаєте ви роботу. Тому що враження про вас буде складатися в перші 30 секунд.
При цьому ваша зовнішність створить 55% загального враження і 38% – голос, те, про що ви говорите – тільки 7%.
Оскільки вашу зовнішність формує в тому числі і одяг, значить одяг грає не останню роль в тому враженні, яке ви справите на роботодавця. Отож поговоримо про загальний принцип, відповідно до якого ви повинні одягнутися для співбесіди.
Вибір стилю одягу оточуючі сприймають як відображення «Я» людини. Точніше, своїм стилем одягатися людина як би показує, що в її розумінні є гарним, пристойним, правильним. Наприклад, недбалість в одязі може бути витлумачена роботодавцем як недбалість у справах, розхлябаність, необов’язковість. Якщо ваш зовнішній вигляд жалюгідний, то і сприйматися оточуючими ви будете як невдаха, як людина, яка викликає жалість, але не як людина, з якою хочеться мати справу.
Існує деякий символізм в одязі, який пов’язаний з явищем перенесення зовнішнього вигляду на внутрішній світ людини.
Психологи вказують також вплив одягу на людину, яка його носить. Особливості крою, посадки одягу на фігурі не тільки впливають на поставу людини, але певною мірою впливають на манеру її поведінки. Тобто вибір одягу не тільки формує зовнішність, а й визначає поведінку людини. Мова йде не тільки про професії, які передбачають носіння форми. У певних професійних чи соціальних колах передбачено так званий «дрес-код». Тобто одяг вказує на відповідність людини певному віку і статусу. Правила, як повинна одягатися людина, хоча і неписані, є невід’ємною частиною мистецтва кар’єрного зростання.
Стереотипи, у тому числі в сприйнятті одягу, є досить стійкими. Люди, які відносяться до так званих ділових кіл, зазвичай обирають консервативний стиль.
Працівники творчих професій, молодь прагнуть підкреслити незалежність, нестандартність, індивідуальність.
Людина, одягнена невідповідно до середовища, викликає відторгнення, недовіру, не сприймається «своєю».
Підводячи підсумок, слід сказати, що, йдучи на співбесіду, ви повинні підібрати для себе одяг таким чином, щоб він не тільки розкривав вашу особистість, але й відповідав духу компанії, в якій ви хочете працювати.